viewers

Friday, May 1, 2009

Kenapa Liverpool?

Honestly, kaki bangku is my middle name. Minat bola is just impossible. My history in playing bola sepak started with paksaan daripada Cikgu PJ (Pendidikan Jasmani) sekolah rendah dengan membuka baju. Huh~~

To whom yang ada kat padang tu mungkin masih ingat aku nangis sebab tak nak buka baju (Mak pesan nampak aurat dosa--). Sejak hari tu aku benci PJ. Bright side, aku jadi rajin belajar. Haha!

Benci tu tak melibatkan bola sepak secara directly. Petang-petang aku main juga bola. Tapi aku main ngan budak perempuan gak. Sebab kat rumah aku wanita dominasi children council.

Lepas tu, semakin otak aku ligat, makin malas main bola. Lagi pula aku trauma bila tiap kali musim bola Abah aku suka tengok bola malam-malam. Dua perkara:
  • Abah aku tengok kat ruang tamu di mana aku tidur. So setiap malam aku tidur dengan lullaby maki hamun Abah aku sebab pasukan dia sokong kalah.
  • Kalau aku tengah citer best, Abah aku mesti potong line. (Salah satu sbb lain aku benci WWF/WWE)
Aku pikir betul-betul, kenapa la orang suka sangat berjaga malam tengok bola sehingga pagi esoknya lambat gi kerja/sekolah. Pastu ngantuk lak. Dah tu, berjaga-jaga resut macam hampeh! Buat tambah dosa pergi mencarut-carut kat pemain. Ada pulak yang gaduh-gaduh sebab lain-lain fahaman kebola sepakan ini. Yang menang tuh pun bukan peminat dapat elaun ke gaji ke, buat habis air liur je besorak. Kena bayar teh tarik ngan roti canai lagi..hehe--

Aku mula minat bola masa FIFA World Cup kat Korea tuh. Masa tu aku kat matriks. Aku tak stay up pun..hanya tengok result kat paper je. Balik rumah baru aku layan sebab Abah aku tgk. Aku buat teman je. Favourite team aku: ENGLAND dan juga Portugal. Kenapa? Entahla.

Pastu, aku try develop inner side yg minat bola ni. Bukan apa, bila orang borak pasal bola aku tiba-tiba terpause pulak. Haha..so just cari topik nak borak. Sebab minat ENGLAND, aku tiba-tiba try minat team2 club pulak. Mula-mula aku minat MU, tapi jap je. Pastu aku join fanclub LIVERPOOL..haha..sebenarnya aku pun tak berapa pasti kenapa--

TRIVIA
  1. Walaupun ada yg ckp aku minat Liverpool sebab pemain2nya kacak, aku pun tak pasti sbb aku suka-suki je pilih Liverpool. Lagi pun first pemain aku minat adalah Roberto Carlos (hensem ke?). Aku minat Carlos sbb dia pemain pertama aku kenal mase main game kat rumah kecik2 dulu.
  2. Aku paling minat Steven Gerrard yang mana sorang kawan aku pernah tersebut nama Gerrard sebagai Stephen Steven mase dia interview. Haha..
  3. Steven Gerrard ada dalam Liverpool dan England. Sebab tu aku suka gila. Besh ape dia main!
  4. Aku yang tak minat bola ni kali pertama menjerit "Goal" dengan kuat mase Gerrard score utk Liverpool. Aku tak ingat bila..
  5. Rupa-rupanya Siti Nurhaliza pun peminat Liverpool. Aku tak tiru dia ok!!
  6. Aku suka Liverpool nyer moto: "You'll never walk alone!"
  7. Aku pernah sadis bile Portugal bertembung England mase FIFA kat Korea tuh..malamnya aku tak tgk sbb frust--(pelik sungguh)
  8. Mase aku start nak minat aku tanya macam2 ngn member aku..check kt tenet psl bola..member aku ada cakap..tak semestinya tak pndai main bola tak ley minat bola..kn??

Favourite Player:
  1. Steven Gerrard
  2. Frank Lampard
  3. Fernando Torress
  4. Xabi Alonso
  5. Roberto Carlos



No comments:

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"