viewers

Thursday, May 14, 2009

Hujan



Setelah kepanasan dalam beberapa hari ni..hujan akhirnya turun menjengah bumi Tuhan ni. Pagi rabu aku berdoa, petangnya masa nak pergu jumpa Dr.Ismanizan, awan gelap. Balik daripada fakulti, hujan melebat. Dan aku terus berjalan. Dalam hujan, aku berjalan perlahan. Menghayati Jawapan Di Persimpangan (Lagu tema untuk Meredah Hujan) dan Melawan Kesepian. Hujan melabelkan segar pada memori otakku. Biarpun sendiri, aku gembira. Pokok ada tumbang di hadapan jalanku. Aku terus berjalan dalam hujan dan menadah gerimis sendiri. Hujan adalah Hanam dan Hanam adalah Hujan. Pagi ini, ketika entry ini ditulis, hujan baru muncul menyapa lebat. Alhamdulillah!




No comments:

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"