viewers

Wednesday, March 23, 2011

Review : NAMANYA HANYA KHALIF.



NAMANYA HANYA KHALIF.

This is a story all about him. Tiada sebab kenapa dia, selain rasa ingin berkongsi tentangnya.

Is he special?

No, he’s not. He just an ordinary person like the others.

Then, why do we write entirely about him?

Because I like to do this. It’s fun. (regardless the RM20 as he promised).

First to al, here he’s:


Who is he?

Saya kenal Khalif atau nama sebenarnya Muhammad Khalif Samsudin sebab kami sama-sama belajar satu praktikum di kolej matrikulasi dulu. Dia ok. And he likes orange colour. And number 1. Or maybe he liked them. I don’t know.

His Blog:

1. He call it Carl Samsudin. And honestly, I like it more as Khalif Samsudin than Carl Samsudin. Or Caliph, Kalip, Kalep, Carlief, any others. But this is personal right? So, nice name. Actually, how did you get that name?

2. I used to follow his blog years ago. I still remember his blog header promoting his girl and smoking behaviour. And until recently, his blog header getting much simpler and basically, less complicated doesn’t mean prettier than the before. Honestly, I like the previous one more than the later one. Except the smoking part.

3. Overall design. Ok. I love systematically built up blogs. And, design yang biasa-biasa is fine. Selagi boleh baca okla. Kemas. I like it!

4. Warna. Ok lah. Simple but nice.

5. Contents. The most important things—

a. INFORMATIF. Kebanyakkan entry-nya bersifat informative. Memberi maklumat yang kadang-kadang tak terjangkau dek akal kecil kita. Bila baca tu kadang-kadang kita terfikir sendiri: “Eh, yelah...”

> http://carlsamsudin.blogspot.com/2011/03/why-marijuana-is-illegal-but-cigarette.html

b. TIPS & PETUA. Banyak perkara dalam hidup ni, saya kira Carl Samsudin suka kongsikan bersama kita. Tips dan petua yang diberikan memang bermakna. Paling penting, petua itu datangnya daripada pengalaman beliau sendiri. Pada saya, jika seseorang mahu berkongsi sesuatu, hendaklah dia terlebih dahulu merasainya. Masakan kita tahu masam masinnya garam kalau tak tersentuh dek lidah sendiri, bukan?

> http://carlsamsudin.blogspot.com/2011/03/tips-mendapatkan-buffered-earning-from.html

c. MISTERI dan PERSOALAN. Part ni sesetengah orang suka baca sebab dah lumrah kita sukakan sesuatu yang kita tak tahu dan berfikir ke arahnya. Dia ni pun pandai yea cari tajuk! Haha..

> http://carlsamsudin.blogspot.com/2011/03/hempap-menghempap-ketika-tidur.html

d. KONTROVERSI. Selain terarah kepada public figure seperti artis (dan ahli politik?), kadang-kadang beliau suka sangat menulis isu-isu yang berkontroversi sebegini. Isu-isu yang menjadi teori2 pemikir ekstremis. Isu yang pada pandangan sesetengah kelompok sebagai remeh dan mengarut, sebaliknya sesetengah lagi mempercayai injuksi konspirasi dan “planning new world order”. Betul ke Carl? Ada siasat??

>http://carlsamsudin.blogspot.com/2011/03/sejarah-kematian-micheal-jackson-islam.html

e. FOTOGRAFI. Serius, gua suka part ni! Good job man! Minat kita yang sama. Cuma ko je lagi expert! Projek Gadis tu terbaek! Cuma gua tengah tunggu bila How I Met Your Mother nak keluar nih!!

> http://carlsamsudin.blogspot.com/search/label/Projek%20Gadis

f. DIRI SENDIRI. Banyak-banyak post dalam mana-mana blog, gua rasa having us in it is the best article ever!

>..tak perlu link! Cari sendirik!<

FAVE ARTICLES:

>>> http://carlsamsudin.blogspot.com/2011/02/readers-suka-baca-pasal-apa.html

(Cuma part yang agama tuh aku rasa len macam sket. Plus, aku suka poin nombor 4 tu. Oh, akulah antara orang yangmengarut lah ni. Lu macam mempergunakan readers lu lah. Penat readers lu linkan blog lu kat sidebar blog dia. Nak tunggu update dari lu. Tapi bila lu update tajuk nak kasi gempak. '1st nite with her'. But then bila readers lu bukak cite pasal lu pakai baju tertulis 1st nite with her. Memang nak kene penyepak satu! Lagi satu jangan lah tunjukkan diri korang tu pevert sangat dengan nak canang tajuk entry hang tu seghairah mungkin. Bodoh lah macam tu. *korang pernah perasan tak ada blogger-blogger macam ni?*”)

CONTRAS.

-Gua memang tak suka puji orang tanpa mengutuk sekali. Plus, gua memang suka kritik orang. So, awal-awal gua mau pesan, gua jujur bagitau apa gua rasa. Jangan marah naaa...

1. Facts. Sumbernya satu hal. Tapi kadang-kadang lu nyer entry sangat2 ekstrem, dan kadang-kadang gua sangat susah nak percaya. Bukan gua cakap salah, gua Cuma masih ak yakin. Dan percayalah juga, gua memang susah nak terima fakta-fakta dan stories yang luar daripada normalities dan kepraktikalan akal. Takpa, yakinkan lagi kami semua!

2. Owned. Ni pendapat peribadi gua. Gua lagi suka dalam blog lu, lu masuk banyak pendapat dan pandangan lu. Gua tahu banyak dah yang ada bahagian-bahagian gini Cuma kadang-kadang entry serius lu banyak sangat pengaruh luar. I wanna see Khalif Samsudin in each of it. Baru rasa close.

3. Too good to be true. Sebenarnya, aku suka je blog ko. Haha! Congrats bro! Aku setiap hari buka blog page ko. Sekarangla. Dulu aku xde internet. Sekarang selalu gakla....haha

TUNTAS.

Saya beri 4 bintang secara keseluruhannya. Suku lagi nak dapat separuh bintang bonus sebab effort yang bersungguh. Aku bangga and kagum dengan follower ko yg sangat ramai!!

p/s: tak pernah aku taip review sampai 3pages! And aku tak kesah ganjaran ko. Lagi2la nak suruh kau review blog2 aku, sebab aku tahu blog aku banyak kelemahan yang aku sendiri tak nak baiki. Nak banding ngan kau, macam nak bandingkan kereta kancil dengan kereta Ferrari la. So, tak yah risau reviewkan blog2 ak! Haha

PESANAN:

“Khalif, it’s not about the blog, but the man behind it (pernah dengar tak?). kalau aku boleh request, aku cuma nak baca banyak pasal kau dan pandangan kau yang lebih ‘kau’ dalamnya. Tu je.”

after all, your only name is just Khalif.

Sekian

No comments:

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"