viewers

Friday, May 8, 2009

UKM: Usia, Kenangan dan Memori.

Pagi semalam aku dan Izzul bersiar-siar sekeliling UKM. Naik DAT 5810 Nouvo. Sepatutnya kitorg jumpe Dr.Ismanizan sebab nak minta tolong tengokkan slaid VIVA kitorg tapi dia busy plak. Masa nak balik, aku tibe2 bersuara..

"Zue (dgn panggilan lebih manja, Abg Tiri yang disygi), jom pusing2 UKM jom. Lalu Keris Mas, EiMAS, INBIOSIS ke. Jom"

Izzul gelak.

"Nak jalan-jalan la tu. Jom. Jom"

(sambil wat lawak pelik dia)

Kami pusing-pusing Makmal Bioteknologi Tumbuhan (tengok pokok tomato),
pastu lalu ladang roselle Prof. Mad (yg masuk TV jumpe 3varieti baru roselle),
pusing INBIOSIS (xlalu sbnrnya pn),
tmpt kitorg acccident dulu (ak ade kutuk dia tp Izzul ckp: "alaa..dulu tayar botak, skrg x arr"), lalu rumah2 pkerja (ada budak2 duk main badminton slalu),
Keris Mas, sampaila ke Kajai balik.

Pastu ak bgtau Izzul:
"Nanti kita pusing lagi ek. Bawak kamera. Pusing habis-habisan"

Izzul gelak:
"Laa..lupe ko nk EiMas. Nak ke?"

Aku menambah:
"Xpe2..nanti kita pusing lagi arr."
"Eh Zue, ko pernah gi FUU?"

Dia jawab:
"xpernah. nape?"

Aku pun mengakulah:
"Spjg aku duk UKM, xpernah g FUU. Kalau org tanya malula xtau FUU kat ne. Mase kes 'Bas Hantu' dulu org tanya FUU kat ne, ak jwb -- 'jauh dlm hutan' je"

Izzul gelak lagi:
"Dah naik Ibu Zain?"

Aku pon berkata:
"Blom. Tula...Ibu Zain pun xpnah g. Ko dh g?"

Izzul pulak wat confession:
"Belom gak. Hehee.."


Dalam usia ak hampir tiga tahun kat UKM ni, byk lagi tmpt dan pengalaman yg aku xrase dan xalami. Banyak lagi kenangan yg aku nak kumpul. Dan memori yang ada akan aku semadikan baik.

Aku akan ingat..
  • Waktu 3M (orientasi: Minggu Mesra Mahasiswa), bila aku berkenalan ngan Hisham sbb spupu dia tuh besfren ak (Fizry) dan mase aku mule2 tgur Izzul yg sombong gileerrrrr (mamat kerek--)
  • Waktu mendekorasikan Dinner Kajai ngn kak Izza. Memang terbaeklah kakak ku itu. Ayat favourite dia.."Boleh jerr"
  • Waktu sibuk aku jadi Pengarah MEDiK (Penerbitan) dan Pengarah PAKA (Program)
  • Waktu aku berjalan dalam hujan ke kelas dan balik kelas, lagi2 mase jln sorg2.
  • Waktu bertungkus-lumus prepare program sulung kelab Biotek = Temasya Hari Keluarga 2008
  • Waktu aku berjalan mendaki bukit ke Makmal Biotek Tumbuhan sama ada nk gi kelas mahupun ke lab tesis aku, lagi2 mase balik nk bukak pose (dh pukul enam lebey lak tu)--
  • Waktu menghabiskan mase sehari suntuk di CGAT sebab lab TDR, yg xde kafe kt situ dan shingga sume budak terpaksa berebut bei nasi lemak yg diletakkn kt stu.
  • Waktu kuar ngn budak2 ni. especially incident bukak pose kt Sate Kajang dlm ujan..haha
  • Waktu g jumpe Dino dan Gajah dan Pigeot kat Putrajaya ngn Sham
  • Waktu nek keta g umah Fiza tuh..huhu
  • Waktu member2 SAS lepak kt bilik aku: Fizry, Haziq, Zul, Acap..
  • Waktu g ngeteh ngn Din and Azhar kat mapley
  • Waktu mule2 blajar maen DOTA ngn sifu MAdno
  • Waktu naek bas balik umah dan balik ukm balik ngn Izzul..
  • Waktu gi basuh baju kat UO or kat mapley ngn Izzul, Sham, Fared n Faliq..
  • Waktu Madno dgn baeknya bg pinjam PC die utk wat tesis sbb laptop ak rosak..
  • Waktu gi makan kat San Francissco yg mane Mdno je suke..yg len tensen..haha
  • Waktu LI kat Mint, tumpang Idham gi BAB, ANM. Makan ramai2 wktu lunch. Jmpe Cik Affrida.
  • Waktu maen bowling ngn Nana, Dyg, dan laen2 (especially bila Sepul melompat suke ati dpt strike..and mase Dyg blnje haha)
  • Waktu gi mkn Sate Kajang setiap kali bukak pose ngn Fizry
  • Waktu gi tgk wayang (especially National Treasure2 and Ghost Rider)
  • Waktu bergaduh individu2 tertentu..
  • Waktu aku menangis, ketawa, marah, tensen, gembira, happy nak mampus, berlaparan, kesakitan, dan sbgnya..akan aku INGAT!

UKM, aku akan nyanyikan lagu "Varsiti Kita" serta "Ilmu, Mutu dan Budi" untuk kita.

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"