viewers

Wednesday, September 7, 2011

Inilah Aku : Kumenunggu

Sebuah lagu yang menjadi saya. Dalam lelap yang mungkin akan tiba, ialah pengganti paling sempurna.






KUMENUNGGU
Siti Nurhaliza
Siti Nurhaliza/Aidit Alfian/Habsah Hassan
Prasasti Seni

Ku begini seperti selalu,
Membilang waktu berlalu,
Entah berapa lama aku tak sedarinya,
Berapa lama harus menunggu.

Aku mimpikan suram cahaya,
Bertukar cahaya indah,
Semoga tiba hari bersinar ruang hati,
Menyuluh arah jalan kembali.

Kutunggu angin perubahan,
Barat, utara, timur, selatan,
Meniti doa malam dan siang,
Teranyamnya semula ikatan.

Sayang semua hanyalah mimpi,
Kenyataannya langit dan bumi,
Aku di sini, engkau di sana,
Sayup jauh terpisah.

Entahkan kerana sayangku,
Ataupun kerana sabarku,
Kumenunggu.

Air mata dan senyuman,
Antara mimpi dan harapan,
Adalah rindu semilu menghiris kalbu,
Terlalu menyayangi di akhirnya terkorban diri,
Menyedari itu aku putuskan,
Pasrah segala pada Tuhan.

Kutunggu angin perubahan,
Barat, utara, timur, selatan,
Meniti doa malam dan siang,
Teranyam semula ikatan.

Sayang semuanya hanyalah mimpi,
Kenyataannya langit dan bumi,
Aku di sini, engkau di sana,
Sayup jauh terpisah.

Entahkan kerana sayangku,
Ataupun kerana sabarku,
Kumenunggu.

Masih lagi seperti selalu,
Membilang waktu berlalu,
Semoga tiba hari bersinar ruang hati,
Menyuluh arah agar kembali.

No comments:

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"