viewers

Sunday, August 2, 2009

AKU PUNYA MISTIK, AKU AJAIB


INIKAH NAMANYA PSIKIK?

"Banyak kajian serta eksperimental psikologi membuktikan kewujudan 'kuasa luar biasa' yang dikenali sebagai 'psikik'.
Jika ada yang pernah mengetahui 'kuasa-kuasa minda' seperti telepati (telepathy - kebolehan berinteraksi/berkomunikasi dengan menggunakan minda tanpa isyarat suara dan badan) serta 'empati' (empathy - kebolehan merasa/mengalami perasaan orang lain),
mungkin terkejut dengan fakta penyelidikan bidang psikologi bahawa adalah mungkin bagi sesuatu gerak hati, fikiran serta perasaan dikongsi sama ada sebagai penerima, penghantar atau kedua-duanya; pada suatu masa yang sama mahupun berbeza.
Bidang psikologi menerima secara umum akan kebolehan luar biasa ini dengan kebergantungan terhadap kekuatan minda seseorang itu.
Fakta ini disokong dengan keputusan optimis dalam eksperimen terhadap keupayaan otak atau minda menghantar gelombang tertentu yang membawa gerak hati, fikiran serta perasaan yang dilintas pada litar ganglia otak.
Isyarat yang dihantar melalui gelombang minda ini tercetus daripada sesuatu peristiwa atau fikiran berat seseorang individu sama ada di bawah minda sedar, minda separa sedar mahu pun minda tidak sedar individu tersebut.
Bagi individu dalam kelompok penerima, kepercayaan dan memori berpengalaman menjadi penguat kepada keupayaan memahami isyarat yang diterima.
Manakala bagi individu dalam kelompok penghantar, tahap inkuiri menjadi daya pencetus gelombang dan sering kali menjadi seolah-olah suatu realiti yang berkebetulan seperti mana tika 'de javu' menyerang apabila individu penerima seakan mengerti fikiran, gerak hati mahupun perasaannya tanpa isyarat ekstrinsik (luaran) dinyatakan.
Maka, wujudkah kenyataan kuasa telepati dan empati ini?
Yang pasti, gelombang yang dipancar perlu inteprentasi secara optimistik sebagai pembentuk komunikasi sihat.
Malah, pengawal minda, sama ada sebagai penerima atau penghantar adalah satu-satunya perkara terpenting berbanding bagaimana ianya terjadi."

Pernahkah aku membaca apa yang kau fikir?
Merasa apa yang kau rasa?
Seolah-olah mendengarnya begitu jelas dalam benakku?
Yang datangnya daripada akal dan suara hatimu sendiri?

Pernahkah engkau terbaca apa yang aku fikir?
Merasa apa yang aku rasa?
Seolah-olah mendengarnya begitu jelas dalam benakmu?
Yang datangnya daripada akal dan suara hatiku sendiri?

Aku mistik, punya keistimewaan.
Dan kita ajaib!

No comments:

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"