viewers

Monday, May 3, 2010

Adakah Syarat Menjadi Sahabat?

it's hard for me recently. too much to handle all at once. tapi mujur juga masih ada tempat untuk aku bergembira dan ketawa. kawan-kawan yang ada. yang masih ada, walaupun tak pernah tahu sedalam mana hubungan dengan mereka, tetap ada jalan yang baik untuk terus hidup bermutualisasi.

jumaat malamnya, aku sempat menonton Iron Man 2 bersama kawan-kawan serumah. Fizry, Hisham, Zahid dan juga Izzul. Meskipun jiwa masih kacau, aku salurkan aura sebaik mungkin malam itu. keputusannya, negatif---

esoknya, sabtu. janji aku untuk ke majlis perkahwinan anak kak Siti (RA di LAb MARDI), terpaksa dibatalkan. entah Izzul dan Syafiqi pergi atau tidak aku tidak pasti. tiada khabar daripada mereka walaupun Izzul hanya tinggal sejengkal daripada aku. namun aku sangat gembira kerana dapat ke Aquaria KLCC bersama Fizry, Hisham dan Abang Fariq (Fizry's big bro). Lama mengidam. Not bad tapi sekejap sangat. Best part of all, Fish Spa. walaupun agak mahal, tetap sangat-sangat-sangat best! Geli la depa duk gigit kaki chek...hehehe--

ahad, Fizry keluar awalnya. balik dalam pukul 5 dia ajak pergi jogging. maklumlah sudah lama aku beria benar mengajak dia. dalam pukul 6.45baru kami mula berjogging. betul, agak lewat tapi kami masih setia mengikut pelan. baiknya, Fizry tidak pernah menyangka sejauh mana kami berlari. lagi pula aku memilih jalan hutan daripada Kolej Keris Mas ke CGAT, Rumah Tumbuhan, EiMAS dan balik pula ke KKM. Berlari seketika, kami selang selikan dengan jalan kaki juga. Maklumlah, jalanny berbukit-bukau.

nak ditakdirkan Tuhan, kira-kira jam 715petang, baru kami sampai ke EiMAS. menghampiri pintu pagar EiMAS, pintunya tertutup kemas. beberapa kali kami berulang-alik namun tiada petanda pintu pagar nak dibuka. sampailah pada akhirnya, guard yang ada menunjukkan isyarat tangan yang kami tidak boleh melalui kawasan itu. melihat pada hari yang kian gelap, aku dan fizry sepakat agar tidak patah balik sebaliknya meneruskan perjalanan ke Keris Mas melalui jalan jauh. bukan apa, risau juga melalui hutan. pun begitu hati kami rungsing dengan Hisham yang menunggu sendirian di kereta di KKM. tambahan pula maghrib menjengah cepat. ya Allah. aku nampak jelas rasa bimbang dan benci Fizry.

kami berjalan laju sehingga ke kolej tun hussein onn. pada pandangan aku, meskipun cuti, KTHO selalu sahaja dibuka. mujurlah duit rm10 aku simpan di kocek seluar trek. kami berhenti beli air dan guna syiling baki untuk menelefon sham. marah betul dia. bimbang katanya. fizry tergelak besar. hahahaha--

ada petandanya apabila aku yang tak pernah berpisah daripada telefonku tiba-tiba membiarkan hisham memegangnya. duit syiling yang terjatuh daripada kasut fizry juga kami serah pada hisham. jadinya, bila kami cuba menelefon hisham, memang sangat susah. dua-dua tiada telefon, syiling pun tak ada.

bagi aku, ia pengalaman yang indah. as long as ada orang di sisi kita. terutamanya kawan baik kita yang kita percayai, tak kiralah betapa susah jalan yang kita lalui, kita pasti mampu mengharunginya.

bahkan fizry juga akui, memang dia juga beroleh pengalaman bermakna (waimapun dia enggan berjogging lagi lain kali). cuma katanya, takutlah dengan sham! hahahaha--

oh..apa tajuk kita kali ini? Syarat menjadi sahabat? sambung lain kali lah yea...


"Fizry, jom jogging lagi! Kali ni kita lalu rumah haiwan sekali!"


p/s: gambar peristiwa saya uploadkan lain kali ok---

2 comments:

Anonymous said...

salam cik hanam,
tiba2 terdetik nk baca blog ko yg ramai kunjungan ni..
interesting cite ni sebab banyak name aku kuar..haha..
tp hari ahad tu aku kuar pg mane ek?lupa la..
patutnya ko letak sekali, "ketika kami berlari pulang dengan laungan Asmaul Husna, akhirnya kami sampai jua".oklah, nk pg lanchang dh ni..pape pun, nice post!!
p/s: tajuk sesuai: ke sana ke sini, lari2 kecil..

mic in my earphones said...

cik fizry..
ahad tue kn ko g dating ngn yern n da gang..
part asmaul husna tuh bkn xnk letak nt org ckp prasan..nt kna censored sbb terlampau seram lak..mnakutkn pejalan2 kaki di situ--
tajuk tuh ak dh pikir dh sbb aku dh bce minda ko mase tulih ni tp ak tkut mnasir minta royalty plak...

so..rajin2 la mbace..blog ni femes dowh..ct nurhaliza n barack obama pn wajib bce nih--

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"