viewers

Friday, November 25, 2011

Hati Kecil : Gelas Hati Menangis

Ada sebuah kisah yang terjadi. Ia seperti kisah air dugaan yang sedikit demi sedikit dicurah masuk ke dalam sebuah gelas hati. Kejadian yang tak mahu dikongsi lagi. Biarkan gelas hati itu menangis sendiri. Lalu sepatah dua kata terbit daripada hati yang simpati :



Kita tak boleh selamanya mengisi ke dalam gelas yang sama. Lama kelamaan gelas akan terisi penuh dan air yang mengisi akan melimpah keluar. Lagikan kita manusia rapuh. Terlalu lama bertahan akan buatkan kita terjatuh. Ya Allah, berikanlah aku sedikit lagi ruang sebelum Kau ambil apa yang Kau pinjamkan kepadaku.





Mereka kata hidup ini banyakkan bersabar. Sabarlah kekuatan yang paling kuat. Karang yang paling teguh. Iman yang paling tabah. Di sebalik kesabaran, kita mohon Tuhan hadiahkan kita iman yang menjadikan kita lebih kuat daripada kesabaran itu sendiri. Semoga sentiasa ada arah apabila kita bertemu suatu persimpangan yang mengelirukan, atau sebatang jalan yang mati.

No comments:

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"