viewers

Saturday, April 25, 2009

Macam-Macam, Sebab anda perlu baca dan Rupa-rupanya


"I beg to the power of the heaven's light,
To unite us both through thought and heart,
Bind us and our soul to each other,
And unbreak it for now until forever."



Ada beberapa perkara yang saya nak kongsi dengan anda sebelum saya me'relevansasi'kan maksud spell di atas---

satu:
Exam start 24April yang lepas: Ekologi Asas. Banyak kekurangan, lebih penyesalan.
Terlupa Nephentes sp. hampir menggantikannya dengan Garcinia sp.
Interaksi Mikrob-Tumbuhan 27April--bagaimana lah!?

dua:
Kadang-kadang kita terlupa, bila kita jujur bersuara, kita sakitkan hati orang lain. Kita sangka tak mengapa, kerana kononnya mereka bersifat terbuka, kita pula melazer terus bukan main.
Jujur kita tak cukup bijak, seringkali bersifat memijak. Teman yang bijak menjadi gerun, nanti mereka takut kerumun.
Kita bercakap ikut sedap kata, sampai marah kita kononnya biasa saja, sedang yang mendengar sakitnya telinga, namun kerna kawan, mereka buat dek saja.
Yang tinggikan satu cerita, yang jujur sangat lain pula kisahnya. Tak masuk lagi yang suka mengata, teman sendiri dia mencela.
Nasihat saya mudah sahaja, kawan-kawan juga manusia, punya hati yang boleh merasa, bila kita bersuara, bukannya berdosa, cuma biarlah indah kata dan bicara.

tiga:
Cuti dan graduasi. Sikit sahaja lagi. Teringin juga habiskan masa-masa yang barangkali yang terakhir ini dengan teman-teman rapat. Kisahnya ada seorang teman ini terasa hati. Semakin dekat nak berpisah, makin sensitif jadinya. Selalu kawannya asyik buat-buat lupa. Kalau meminta bantuan, dialah orangnya. Bila berhibur, manakah namanya??
Kadang-kadang terlalu baik dan bimbangkan orang lain buat kita terkecil hati. Baik yang dicurah dengan keikhlasan, dibalas benci tak berakhiran. Saya juga manusia. Tahu rasanya. Biarlah mereka. Kita ada teman lain.
"Aku pun ada"

Saya juga mula bergembira. Niat di hati tak nak kekal lama. Kalau sakit saya simpan saja. Kalau terkurang saya senyap saja. Tak mahu ingat. Tak nak jadi memori pahit.
"cukup-cukuplah".

Dengan kawan-kawan saya mula seloroh. Biar masing-masing jadi mesra. Sebab saya percaya, mereka takkan lama. Esok lusa mereka lupa. Jadi, biarkan ia menjadi yang terakhir dan teristimewa.

Teringin vacation dengan Fizry, Haziq dan Hisham ke Melaka.
Teringin keluar lagi dengan Zahid, Harihan dan Izzul.




HEART-BINDING SPELL
Spell ini majas saya, saya ciptakan untuk eratkan dua hati.
Sesuai sangat untuk kasih tidak terberhanti.
Cubalah!

No comments:

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"