viewers

Wednesday, March 11, 2009

Aku Adalah Seorang Yang Blond--

Statement jujur dan benar--
Buat yang mempersoalkan kejujuran dan kebenaran kata-kataku--
Saksikan sendiri dengan mata dan kepala anda--


gambar ini sungguh burok. maka, aku tidak mahu meletakkan di sini. tapi saksikan cahaya infra red pada rambutku--peliknya tak ada cahaya pun di situ--utk dikatakan sbg pantula..dan kalau blond, mana merah sume plak..pelik!

ini gambar pertama aku ambil menunjukkan warna merah itu wujud setelah berbelas tahun rambutku tampak hitam jeh--
bila? masa pergi kahwin Abg Lid kat Terengganu Hari Raya Haji lepas (2008)--

betul, aku tak colour-lah!


gambar nih diambil sewaktu sambutan hari lahirku ke sepuluh (11tahun lepas)..seingat aku waktu itu hari jumaat..darjah lima--
tak nampak blond pon?
sebenarnya nampak taw..sebab member aku yg aku ajak hari tuh tanya aku..
"Nam. kat mane ko kaler rambut?"
dan aku menjawab..
"Rambut boleh kaler2 ker??"


maafkan tulisan kat bawah tuh--sape ntah yg conteng ntah--
gambar nih mengimbau empat tahun yg lps gmbr di atas..diambil masa nk masa nk grad tadika kalau xsilap..ke mase nk masuk darjah satu...
seingat aku, uncle yg amek gmbr tuh suh bini die bunyikn patung itik kt blakang kamera spy aku pndang kamera..dan dia ada puji..
"rambut demo comey wey..aluh (halus)..kaloe (kaler) meroh (merah) lagi.."
tp besh la uncle chinese tu kecek klate--


haha..yg nih umor 4 tahun kot..before masuk tadika..sbb yg dak kecik tuh Sarah, bru stahun kalo xsilap..dlm tahun 1991/92--
abaikan berseluar kecik di situ--trend dolo2 kn--
kalo diperjelas..mmg rambutku blond habes waktu tuh--
kalah Marilyn Monroe wa ckp luu--



yg comel nih..bdk yg msih mghidapi pnyakit cacing kerawit--sbb tuh buncit..
hahahahahaaha..gelak korg yah!!!
mase nih mmg kecik lagi--xingat umor tiga ke empat thun..
mase nih kakak aku bru bli kmera yg manual tuh (digital yg mahal cm rizal mmg xdpt rrr)..
bila bli filem..selagi xbunyi filem bergulung..(tanda filem dh abess)..
mmg akn melaramla mngambil gmbr..
lg2 dak2 kcik cm akoo..dh abess posela konon tuh--
siap mandi, akak ckp nk amek gmbr trus cri bju lawa (lawa ker?alaa..org miskin kire lawa la tuh)
and trus berbedak penoh muke..prasan x?
hahaha..ako pon gelak kott--
dlm gmbr nih..ako ngn abg ako..
siap pgang tngn lagi..
tp hakikatnya bergaduh kalah kilat dan guruh..
masing2 nk menang..
tp Mak ckp..pgang tngn tuh tandanya kitorg akn baek spjg hayat..
amin..
harap2 gtu lah---

eyh..pasal blond..
chaya nih ganggula..sbnrnya wktu nih mmg ako la satu2nya anak org puteh kt kg tmn lubuk jong--
stiap kali g maen ngn spupu spapat aku..sume ejek ako ank org puteh..
pastu balik umah nangis--
mcm bdk2!!
tp kalo la dorg kutuk gtu lagikkk..
mmg kmbang kempisla ako..
mklumlah..laki versi luar ni ramai pminat..
style indon, bangla pon pompuan suke peeerrr---

so..
itulahsedikit sbyk bukti ke'blond'an ku--

kesimpulannya?

::shout box!::

"masing-masing Kami anugerahkan mereka itu dan mereka ini pun dengan pemberian Tuhanmu. Pemberian Tuhanmu tiada terlarang (kepada sesiapa jua pun)"